HERR MILISKOVIC ( Seecult.org )

Photo by Anja Winterhalter

© Anja Winterhalter

Branko Milisković, mladi beogradski umetnik koji živi i radi u Hamburgu, premijerno će izvesti 16. januara u centru Kampnagel performans za teatar “Herr Miliskovic” (Život jednog Uljeza), koji simboliše dva entiteta jednog tela, postavljajuci i šira društvena pitanja.

Opservacijom političke konotacije tela, Milisković tim performansom za teatar nastoji da, deobom svog bića, dođe do novih tela hibridnog karaktera, zasnovanih na fuziji oba pola na relaciji čovek-životinja-mašina. U saradnji s nemačkom performerkom Helen Schröder, koja u komadu prezentuje racionalno moderirano telo Miliskovića, sam umetnik na istoj sceni predstavlja svoje iracionalno, androgeno, izvitopereno, promiskuitetno, socijalno neprihvatljivo i emocionalno prenapregnuto telo. Opirući se prolasku vremena, ono ostavlja konstantan utisak rodne, starosne, vremenske i socijalne nedefinisanosti, naveo je Milisković za SEEcult.org povodom novog performansa, koji će izvesti i 17. i 18. januara u Kampnagel centru za slobodnu koreografiju i performans.

Performans “Herr Miliskovic” sadrži elemente moderne koreografije, densa, fizičkog performansa i opere. Glavna premisa je odnos, saradnja i sukobi između dva različita entiteta Miliskovica, (ne)mogućnosti međusobne korespodencije, konstantna socio-politička rasprava na pitanje: “Ko je počinio genocid?

Komad “Herr Miliskovic”, prema navodima autora, dobija na težini samom činjenicom da je rađen van prostora bivše Jugoslavije i na taj nacin dobija priliku da na tuđoj teritoriji postavi ovo notorno pitanje, posebno važno za nacije koje i danas nose žig genocidnih naroda.

Vizuelni i strukturalni stil komada “Herr Miliskovic” nije istorijsko-dokumentarnog karaktera tako da je svaka informacija svedena na jezik vizuelnih simbola, konotacija i asocijacija koje često nemaju logičan linijski tok dešavanja. Situacije se prepliću, bivaju izmeštene iz konteksta, pa se opet pojave kao repovi na nekoj drugoj strani, prateći filozofiju Dejvida Linča, gde mnoge svakodnevne situacije kao u snu vrlo često nemaju racionalno objašnjenje, niti logičan tok. Vokalne deonice u komadu čine veći deo sadržaja. Pevanje ili izgovaranje određenih fraza je repetitivno u kontinuumu. Deonice traju i po deset minuta bez pauze izazivajući kod publike hipnotički efekat mantre.

Kako navodi Kampnagel u svom programu, Milisković svojim kontroverznim i gracioznim radovima pleni publiku spojem specifičnog šarma i “razoružavajućeg prisustva” (Mannheimer Morgen, jul 2013).

Komad “Herr Miliskovic” konstituisan je minimalistički, a za scenski dizajn angažovan je nemački umetnik mlađe generacije Swen-Erik Scheuerling.

Milisković je u Kampnagelu u Hamburgu prvi put izveo performans “The Song of a Soldier on Watch” (WW3 Lili Marlene) u junu 2012. godine, kao deo Live Art Festivala, čije su kustoskinje bile Nadine Jessen i Melanie Zimmermann. Potom je u septembru 2012. pozvan da reizvede svoj performans iz 2008. godine “Tempos for Metronome, Ball and Participants” u okviru hamburške “Noći teatra”.

Milisković se predstavio i 2013. godine u okviru Live Art Festivala, čiji je koncept bio determinisan kao “Lange Nacht der Befreiung ZOO 3000 Free-Species”, a izveo je novu živu instalaciju “Endling” koja je u ekstremnom sloumošnu trajala puna dva sata. Nakon toga je u septembru 2013. godine reizveo svoj performans “Couvre-Feu” (Ausgangssperre), u okviru hamburške “Noći teatra”.

Poslednjih sedam godina Milisković izvodi performanse na mnogobrojnim internacionalnim festivalima i rezidencijama. Do sada je izlagao u više gradova i zemalja (Italija, Srbija, Norveška, Finska, Francuska, Belgija, Holandija, Austrija, Nemačka, Poljska, Izrael, SAD…). Njegovi radovi su u većini slučajeva u formi performansa/žive instalacije u trajanju, ali se kreću i u formi teatra, kabarea i filma.

Milisković je studirao od 2003. do 2007. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Mrđana Bajića. Potom je prešao na Kraljevsku akademiju umetnosti u Hagu, gde je kao stipendista holandske vlade diplomirao 2009. Na Master programu na odseku “Time Based Medias” na Akademiji umetnosti HFBK u Hamburgu, u klasi Jeanne Faust, diplomirao je 2012. godine.

(SEEcult.org)

http://www.seecult.org/vest/herr-miliskovic

***

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s