CABARET of an INTRUDER

CABARET of an INTRUDER, PERFORM NOW festival, Winterthur, Switzerland / 9 October 2015, Video still

screen shot

1. The Raven (Edgar A. Poe)

2. Ich hab kein Heimatland

3. Brother can you spare a dime

4. Gloomy Sunday

5. What will I do

6. Wenn ich mir was wünschen dürfte

7. Lili Marlene

Life of an Intruder 2, photo by Gabriel Otero

Life of an Intruder 5 Photo by Gabriel Otero

DSC_3122 copyPhotos by Gabriel Otero

CELEBRITY CAFÉ #1
Metropolis Gallery, Paris, France
26 June 2014
Special thanks to Jacques Donguy and Sarah Cassenti
 
Eng.

CABARET of an INTRUDER has emerged out of several previous works of mine such as THE SONG OF A SOLDIER ON WATCH ( WW3 LILI MARLENE ) and HERR MILISKOVIC ( Leben eines Eindringlings ) /Life of an Intruder/ in which I have been working on a new characters, mainly being driven by personal and inherited history, using my body and personality as a medium, transforming it and tediously building up every single parameter. The main premise of these pieces certainly is a notion of an Intruder. According to my interpretation, an Intruder is an individual system, going from place to place, strategically chosen, intending to position itself and through it´s own possibilities, connections and facilities trying to find out what exactly is going on within certain group, what is the visible part of the iceberg as well as what is under the water, and to find out how to colonize the territory. The main difference between an Intruder and Spy is that an Intruder is not an agent engaged by some third party in order to collect and report precious informations. An Intruder is usually intending to adapt, assimilate as well as to become a member of certain group but somehow, sooner or later, an intruder is unable to make it all the way through, becoming very suspicious as an element which doesn’t belong to the group, clearly interfering. An Intruder is very transparent and unable to pretend if something goes against his wills or plans.

Fr.

“CABARET of an INTRUDER”, “Cabaret d’un Intrus”, a pour origine des oeuvres qui ont précédé, telles que “THE SONG OF A SOLDIER ON WATCH” (WW3 LILI MARLENE) et “HERR MILISKOVIC” (Leben eines Eindringlings) / Life of an Intruder / où j’avais travaillé sur de nouveaux rôles, principalement tirés de mon histoire personnelle ou héritée, utilisant mon corps et ma personnalité comme un médium, en le transformant et en développant soigneusement chaque paramètre un par un. Le grand principe de ces pièces est certainement cette notion d’Intrus. Selon mon interprétation, la notion d’Intrus repose sur un système individuel qui consiste à aller à travers des territoires stratégiquement choisis, cherchant à se positionner, et à travers ses propres possibilités, ses connections et ses facilités essayant de trouver ce qui en sort exactement à l’intérieur d’un certain groupe, ce qui est la partie visible de l’iceberg aussi bien que celle qui est sous l’eau, et de découvrir comment coloniser le territoire. La principale différence entre un Intrus et un Espion est qu’un Intrus n’est pas un agent engagé par une tierce personne quelconque dans le but de collecter et de recueillir des informations précieuses. Habituellement, un Intrus cherche à s’adapter, à s’assimiler de façon à devenir membre d’un certain groupe, mais d’une façon ou d’une autre, tôt ou tard, un Intrus est incapable de faire cela jusqu’au bout, devenant très suspect comme un élément qui n’appartient pas au groupe, qui clairement interfère. Un Intrus est très transparent et incapable de feindre si quelque chose va contre sa volonté ou ses plans. Dans ce cas, un Intrus devient très poignant et plutôt déplaisant et peut disparaître soudain, en ne laissant pas ou très peu de traces derrière lui.

***

Galerie Metropolis

ecf_logo_screen_ECF_logo_small

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s